Ny leder i Vestmargruppen

 Knut Henning Røed-Buen er fra 1. sept. ansatt som ny adm. dir. i
Vestmargruppen.

Vestmargruppen med alle sine selskaper er i utvikling og eierne har derfor vedtatt å styrke
de administrative ressursene i konsernet.

Vestmargruppen består av Drangedal Bilruter,
Vestmar Transport, Vestmar Eiendom, Fikkjebakke, E18 Bobilhotell, Vestmar Service og
Brokeland. I tillegg eier Vestmargruppen 2/3 deler av Vestmar Regnskap.

Knut Henning kommer fra jobb i Seltor som
prosjektleder og er bosatt på Helle med sin familie. Knut
Henning er 51 år og har den erfaring og kompetanse som
Vestmargruppen har vært på jakt etter for bla. å utvikle
eiendomsdivisjonen ytterligere.

Vi i Vestmargruppen vil ønske Knut Henning velkommen og ser
frem til å sammen med han videreutvikle selskapene i konsernet
i årene fremover.

Knut Henning treffes på e-post knut.henning@vestmargruppen.no eller tlf. 924 69 358.

Vestmar Regnskap er også i utvikling og har nylig kjøpt opp et regnskapskontor i Lunde
(Callisto). Det har derfor blitt nødvendig å styrke de administrative ressursene i selskapet så
Øystein Rugtveit fratrer sin stilling i Vestmargruppen og blir nå adm. dir. i Vestmar Regnskap
fra og med 1. sept. i 100% stilling. Øystein har til nå hatt en 50/50 stilling i Vestmargruppen/Vestmar Regnskap.

MILLIONKONTRAKT

For andre gangen i år trekker Drangedal Bilruters Helsekspress hjem nok en millionkontrakt i konkurranse med store aktører på markedet.

– I konkurranse med Norges største busselskap har Drangedal Bilruter vunnet anbud på operasjon av 1 stk. Helsekspress som daglig skal kjøre mellom Haugesund – Bergen tur/retur. Vi er stolte over å ha blitt antatt som transportør og få fornyet tillit i denne kontrakten. Oppstart vil være 6. september i 2025, forteller administrerende direktør Øystein Rugtveit.

Sammen med Helsekspressens forrige anbudssuksess på 31 millioner kroner og denne med verdi på rundt 44 millioner kroner, er årets anbudsseire totalt verdt hele 75 millioner kroner. De har variert varighet de to avtalene, men sistnevnte er på hele åtte år.

To av tre er på ingen måte dårlig. Det anbudet selskapet tapte denne gangen gjaldt helsebussen mellom Lillehammer og Oslo. Avtalen løper ut til 1. november 2025. Connect Buss vant det anbudet.

– Det er en svært krevende jobb å komme i posisjon i slike anbud da en Helseekspress er et komplisert kjøretøy – tilnærmet et sykehus på hjul. Det er derfor tilfredsstillende at vi ikke vinner anbudet på laveste pris, men scorer høyest på tekniske løsninger og gjennomføringsevne og gjennom vekting av dette blir antatt som leverandør. Vi har også arbeidsgiveransvar for helsepersonellet om bord i denne Helseekspressen, skriver Rugtveit i sin pressemelding.

Liten i kjempens land

Drangedal Bilruter as er en liten aktør i det moderne Transport–Norge. Likevel makter selskapet å fravriste de store aktørene viktige kontrakter. Dette skyldes neppe underbud, men heller det at selskapet er at av de mest erfarne på markedet.

– Igjen har vi i Drangedal Bilruter vist at vi evner å konkurrere med “de store” innenfor et av de mest kompliserte transportoppdragene med buss som lyses ut på anbud. Vår lange erfaring innenfor drift av denne type busser gir oss denne muligheten, sier Rugtveit i sin melding.

 

Vant anbud om drift av Helseekspressen. Kanskje det mest kompliserte og spesielle kjøretøyet som ferdes på våre veier. Foto: Drangedal Bilruter as

Vant anbud om drift av Helseekspressen. Kanskje det mest kompliserte og spesielle kjøretøyet som ferdes på våre veier. Foto: Drangedal Bilruter as